MADDE 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Ad, Soyad / Ünvan: www.lodosayakkabi.com.tr
E-mail:
Adres:
Telefon:
1.2. Alıcı
Adı, Soyad / Ünvan:
E-mail:
Telefon:
MADDE 2- Konu
İşbu aktin konusu, ALICI'nın SATICI'ya ait www.lodosayakkabi.com.tr
internet sitesinden elektronik ortamda siparişini verdiği, aşağıda
özellikleri ve satış bedeli belirtilmiş olan ürünün satışı ve teslimi
ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Yasa ve
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların
hak ve sorumluluklarının saptanmasıdır.
ALICI, SATICI'nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer erişim ve
iletişim bilgileri, satışa konu ürünün temel özellikleri, vergiler de
dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme şekli, teslimat koşulları ve
masrafları ve buna benzer satışa konu ürün ile ilgili bütün ön bilgiler
ve "cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılabileceği,
şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar ve buna benzer
konularda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde SATICI
tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit
ettiğini ve sonrasında ürün siparişi verdiğini iş bu akit hükümlerince
kabul ve beyan eder.
www.lodosayakkabi.com.tr sitesinde mevcut ön
bilgilendirme ve ALICI tarafından yapılan alışveriş üzerine düzenlenen
fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3- Sözleşme Konusu Mal/Ödeme/Gönderim ve Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan mal/malların türü ve cinsi, adeti, markası/modeli, satış bedeli, ödeme türü, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda yer aldığı gibidir. Fatura edilecek şahıs ile sözleşmeyi yapan şahısın aynı olması mecburidir. Aşağıda belirtilen bilgiler eksiksiz ve doğru olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı ya da eksik olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı ALICI kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu ALICI kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI'nın vermiş olduğu bilgiler
gerçekle örtüşmediğinde, siparişi ve teslimatı durdurma hakkını saklı
tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI'nın vermiş
olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI'ya ulaşamadığı
takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 7 (yedi) gün süreyle erteler.
ALICI'nın bu zaman zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişim
kurması beklenir. Bu zaman içerisinde ALICI'dan herhangi bir yanıt
alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi
iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Teslimat Bilgileri
Fatura Bilgileri
MADDE 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi, ALICI tarafından siparişin verildiği tarih olan tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte, mevcut olmayan ya da öngörülmeyen,
tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan
birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve
yükümlülüklerini kısmen veya tamamen yerine getirmelerini veya bunları
zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep
(terör, savaş, doğal afet, ayaklanma, el koyma veya grev, lokavt, üretim
ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza, değişen mevzuat hükümleri
ve bunun gibi durumlar) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında
gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak
bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine
getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır.
İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan
her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
MADDE 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. SATICI, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri
uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller hariç
noksansız yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler www.lodosayakkabi.com.tr'dan
alışveriş yapamaz. SATICI, ALICI'nın sözleşmede belirttiği yaşının
doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak ALICI'nın yaşını yanlış yazmasından
dolayı SATICI'ya hiçbir biçimde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.3. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından www.lodosayakkabi.com.tr
kesinlikle sorumlu değildir. Buna istinaden SATICI, internet
sitesindeki sistemden, tasarımdan veya yasadışı yollarla internet
sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım,
fiyat hatalarından da sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak
ALICI SATICI'dan hak iddiasında bulunamaz.
5.4. www.lodosayakkabi.com.tr'dan
kredi kartı (Visa, MasterCard, American Express vs.), banka havalesi
veya teslimatta kargo görevlisine ödeme ile alışveriş yapılabilir.
Sipariş tarihinden itibaren 3 (üç) iş günü içinde havalesi yapılmayan
siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin
verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı,
havalenin veya EFT'nin banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır.
Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile
görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
MADDE 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. ALICI, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler hariç eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. ALICI, sipariş vermekle birlikte iş bu sözleşme
hükümlerini ve yükümlülüklerini kabul etmiş sayıldığını ve ayrıca
sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve
taahhüt eder.
6.3. ALICI, www.lodosayakkabi.com.tr
internet sitesinden SATICI'nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve
diğer iletişim ve erişim bilgileri, satışa konu malın temel özellikleri,
vergiler de dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme sekli, teslimat
koşulları ve masrafları vs. satışa konu ürün ile ilgili tüm ön bilgiler
ve "cayma" hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı,
şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konularda
açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde bilgi sahibi olduğunu
bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak ALICI, mal sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www.lodosayakkabi.com.tr sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. ALICI, aldığı ürünü iade etmek istemesi
durumunda, telim aldığı tarihten 3 (üç) gün içinde değiştirme hakkı
vardır ancak ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar
vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul
ve taahhüt eder.
MADDE 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli
işlemlerde toplam taksit tutarları) ALICI tarafından onaylandıktan
sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle
siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir.
Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu veya kredi kartı ile ilgili
ortaya çıkabilecek problemler, ALICI'ya sözleşmede belirttiği
telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti
ile bildirilir. Gerekirse ALICI'dan bankası ile görüşmesi istenebilir.
Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi
kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı veya havale ya da EFT'nin
SATICI hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu ürünün tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok sorunu ile karşılaşılması durumunda ALICI hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi durumunda ALICI'ya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da ALICI'nın arzusu ve seçimi doğrultusunda; fiyat eş değeri yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir ve ücret iade edilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı hallerde ALICI bu durumdan haberdar edilerek ödemiş
olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge
kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda
ALICI'nın SATICI'dan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi
olmayacaktır.
Ödeme:
www.lodosayakkabi.com.tr'da, internet ortamında kredi
kartı bilgilerini kullanmak istemeyen ALICI'lara nakit havale ile ya da
teslimatta kargo görevlisine ödeme ile sipariş imkanları sunulmuştur.
Havale ile ödemede ALICI kendisine en uygun bankayı seçip havalesini
yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır.
Havale ve/veya EFT yaparken Gönderen Bilgileri'nin Fatura Bilgileri ile
aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması sebebi ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş ürünü en geç 10 (on) gün içinde SATICI'ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri tümüyle ALICI'ya aittir.
ALICI kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki "Kredi Kartı Sözleşmesi" kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler SATICI'nın anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler SATICI'nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ALICI'nın
adresinde ya da kargo şubesinde teslim edilecektir. Teslimat süresi,
Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından
itibaren en geç 30 (otuz) iş günüdür. ALICI'ya önceden yazılı olarak
veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en
fazla 10 (on) iş günü uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk
bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal
olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma
olabilir. Bu sarkmalardan dolayı ALICI SATICI'ya herhangi bir
sorumluluk yükleyemez. Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul
etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya ALICI'nın yerinde
olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden SATICI sorumlu
değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye
ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine
[email protected] e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal
bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim
alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer
Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin
orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve
durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı ALICI'da
vardır. Paket ALICI tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin
görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve
tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın ALICI'da kalan kopyasıyla
birlikte en kısa zamanda SATICI Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
MADDE 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
Ürün İade:
ALICI malı teslim aldıktan sonra kullanılmaması ve ambalajına zarar
verilmemesi durumunda 3 (üç) gün içerisinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına
sahiptir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade
işlemlerinin yapılabilmesi için ALICI'nın ürün ile birlikte teslim
edilen SATICI'ya ait 2 adet faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini
eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını
ürün ile birlikte SATICI'ya göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde
tutması gerekmektedir. Cayma hakkı zamanı ALICI'ya malın teslim edildiği
günden itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin tüm gönderim
bedelleri ALICI tarafından karşılanmalıdır.
ALICI'nın istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler için cayma hakkı söz konusu değildir.
ALICI'nın cayma hakkını kullanması halinde SATICI, cayma bildirimini
içeren faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç
on gün içerisinde almış olduğu gönderim bedelleri hariç toplam bedeli ve
varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye iade
edecektir.
Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa SATICI'ya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Sehven alınan her mal için de genel iade süresi 3 (üç) gündür. Bu
süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire
şekildeki ürünlerin iadesi kesinlikle kabul edilmez. İade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma,
kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma vesair durumlar tespit edildiği
hallerde ve ürünün ALICI'ya teslim edildiği andaki hali ile iade
edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli kesinlikle iade
edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine
iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, SATICI tarafından
müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili bilgileri
içeren fatura ile birlikte ALICI adresine teslimatı yapan Kargo şirketi
kanalıyla SATICI'ya ulaştırmalıdır. SATICI'ya ulaşan iade ürün iş bu
sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul
edilir, geri ödemesi de ALICI kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün
eksiksiz ve sağlam olarak iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi
Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili
bankanın tasarrufundadır.
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi
kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: ALICI ürünü kaç taksit
ile satın alma talebini iletmiş ise, Banka ALICI'ya geri ödemesini
taksitle yapmaktadır. SATICI, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra,
Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI'nın kredi kartına
iadesi durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için
talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf
hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI'nın satış iptaline kadar
ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim
tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra,
iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve
mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kredi kartı kullanılarak alınmış mal ya da hizmetin iadesi durumunda
SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI'ya ücret iadesini
olarak ödeme yapamaz. Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi söz konusu
olduğunda bankanın ilgili yazılımı aracılığıyla ücret iadesini yapacak
olup, üye işyeri yani SATICI ilgili meblağı Bankaya nakden ya da
mahsuben ödemekle yükümlüdür bu yüzden yukarıda detayları belirtilen
prosedür gereğince ALICI'ya nakit olarak ödeme yapabilmesi mümkün
değildir. Ücret iadesi kredi kartına, ALICI'nın Bankaya bedeli tek
seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür
gereğince yapılacaktır.
MADDE 10-Garanti
Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği yapılan
ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar
dahilinde 6 ay üretici/ithalatçı firma garantisi altındadır. Firmaların
garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren
tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk Ticaret
Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
MADDE 11- Gizlilik
ALICI tarafından iş bu sözleşmede yer alan bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile SATICI'ya bildirdiği hiçbir bilgi SATICI tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.
SATICI bu bilgileri yalnızca idari/yasal zorunluluğun mevcudiyeti
durumunda açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü
adli soruşturma dahilinde SATICI kendisinden istenen bilgiyi elinde
bulunduruyorsa ilgili makamla paylaşabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri
yalnızca tahsilat işlemi esnasında ilgili bankalara güvenli bir biçimde
iletilerek provizyon alınabilmesi için kullanılır ve provizyon
işleminden sonra tüm datalardan silinir.
ALICI'ya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler
sadece SATICI tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme
prosedürleri için kullanılır. Bazı kampanya bilgileri, yeni ürünler
hakkında bilgiler, promosyon bilgileri ALICI'ya gönderilebilir.
MADDE 12- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık durumunda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile İstanbul Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını eksiksiz kabul etmiş sayılır. --/--/--
Saygılarımızla www.lodosayakkabi.com.tr
Sipariş bilgisi içeren alanlar sipariş anında doldurulacaktır.